Kostprijscalculatie

De juiste prijszetting hanteren

Om duurzaam winstgevend te kunnen zijn, gaat elke onderneming de juiste prijszetting moeten hanteren voor haar marktaanbod. Maar wat die juiste prijs precies gaat zijn, kan verschillen voor elke onderneming.

Zo zul je in een hyper-competitieve markt andere prijzen zetten dan wanneer je de enige bent die een bepaalde dienst of product naar de markt brengt. Datzelfde geldt wanneer je je als nieuwkomer op de markt wilt onderscheiden van de gevestigde orde. 

Kostenbasis en kostprijs

Naast deze externe verwachtingen van jouw doelgroep moet je in jouw prijszetting ook nog eens rekening houden met interne factoren, zoals de algemene kostenbasis van je onderneming en de specifieke kostprijs van de producten, diensten of kennis die je levert aan jouw klanten.

Onze unieke expertise ziet op de raakvlakken tussen de financiële en commerciële werking van bedrijven. En juist daarom kunnen wij jou helpen om de juiste prijszetting voor jouw onderneming te bepalen. 

Meer weten over kostprijscalculatie?

Contacteer ons voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.


    Ik ga akkoord met de privacyverklaring

    Shopping Basket